dinsdag 23 januari 2007

Eerste herinnering van een broekie


He he eindelijk ik ben er ook
geweldig piano man echt top.

Even een herinnering van mij; hoe kwam ik er bij.
Was net 18 jaar speelde 8 jaar sax van sopraan naar alt tenor en toen net een half jaar bariton sax, geleend van de muziekschool helemaal geweldig vond en vind ik dit instrument.
Ging regelmatig naar de muziek winkel hampe voor mijn rieten te kopen.
Was die dag met Gerold (soul buddy number one, de meesten van jullie kennen hem wel) hij zag een briefje op het prikbord in de winkel met: soul band zoekt bariton saxophonist, met een nummer van de Booker B (hoewel hij die bij naam later ontving). Hij zei bel ze op wie weet ?
opgebeld afgesproken voor de zondag er na geloof ik, een uur of 2.
Met de fiets naar de oefenruimte sax achterop ik zoeken helemaal niemand bij die school. lekker dan ik stunten met een toeter op mijn fiets is er niemand. wilde ik net weggaan komt er iemand naar buiten, uit een halve deur aan de zijkant van de school die riep; Hier moet je zijn.
En daar nieuwe mensen allemaal ouder dan ik. wow, meegespeeld kan me niet herinneren of het goed of slecht was, geen idee of er ooit overleg is geweest of ik in of uit was. volgens mij was het tot volgende week. En mee was ik op het avontuur . Heb later wel gehoord dat er nog wel enige discussie is geweest of dat broekie er bij moest zijn aangezien ik toen in veel een echt broekie was.
Hoewel ik de eerste was die door mijn ambities vertrok uit de band en 10 jaar geschiedenis mis was het een super 8 jaar. Geniet nu ook met volle teugen van het spelen en zit sinds 3 weken ook in een Bigband en muziek spelen is weer geheel terug in my town.

groet le incredable Houk
prijsvraag voor nog meer bimbo kaarten waar komt mijn nickname vandaan ?

Geen opmerkingen: