maandag 22 januari 2007

Bio


Souled Out & The Trouble Horns: gepensioneerd en tóch online! Applaus voor Niels!

Op zijn verzoek dit blog te onderhouden met 'stukjes bio', volgt hier mijn allereerste herinnering aan de band.

In de tram, op weg naar de eerste repetitie in het schooltje bij Plein '40-'45. Een soort blind date-gevoel: met een aantal onbekende jongens afgesproken te repeteren met een nieuw bandje, bij elkaar getelefoneerd door Hans vanuit zijn toen al indrukwekkende kennissenkring. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar iets verderop krijg ik er een beeld bij. Er stapt een jongen in met een bomberjack en een saxofoonkoffer. Er staat 'Go Steady' op z'n jack, of op zijn koffer, of op allebei...? Go Steady, dat is dat middelbare school-bandje van Hans waar ik ooit wel eens een rammelend tapeje van had gehoord.

Wanneer we samen uitstappen weet ik het helemaal zeker. "Jij komt ook voor de repetitie?" Hij knikt en stelt zich voor als Eric en hij speelt altsax. "Jij speelde toch in dat bandje van Hans?"
"Zeker", zegt hij, "in Ko Steddie..."

(Aanwezig bij die allereerste repetitie waren verder Hans Brouwer (bas), Pieter van Rijn (trompet), Philip Oomen (gitaar), ondergetekende (drums), Eric van Brummen (sax) en natuurlijk Bas Offerman op trombone en dat was helemaal toevallig, aangezien ik Bas al heel lang kende en geen idee had dat ook hij lid van de nieuwe soulband zou zijn. Volgens mij hadden we nog geen zanger, en was Kouwe Vingers (toetsen) er toen ook al bij, tijdens de eerste repetitie?)

Nou, enne... Wat er in de jaren daarna gebeurde, is bij mij één groot zwart gat!

De drummer.

6 opmerkingen:

Drummerboy zei

haha... die gekke drummert.
Hé Niels, heb je nog tijd om dit blog grafisch wat op te pijpen, en met wat rubriekjes enzo...

Greetz.

Koek zei

He gozert, helaas hebben de ietwat overgedoseerde baco´s en te dik gedraaide spliffs jouw hersenen zodanig aangetast dat je niet meer weet dat de door jou genoemde Erik zijn naam al sinds zijn geboorte laat spellen als Eric.

basmans zei

He gelukkig, Eric is er ook weer...

Maar eh, ik weet niet hoe het met jouw doorgefokte hersenen is maar volgens mij heet jij gewoon Koek.

Drummerboy zei

Sorry hoor, maar er staat toch echt eric... :)

Anoniem zei

Of is het CoeC?

Koek zei

nee, het is Koek en Eric, ook in de mini bio....
ter aanvulling/verbetering hiervan graag vermelden onder het kopje kinderen:
...15 stuks, plus twee onderweg.